Виховна робота

Основною метою виховної роботи у Комунальному закладі «Рубіжанський навчально-реабілітаційний центр «Кришталик» зі слабозорими дітьми є формування загальної культури особистості, адаптація до життя у суспільстві, виховання громадянської позиції, працьовитості, поваги до прав і свобод людини, любові до навколишньої природи, Батьківщини, родини, формування здорового способу життя.

Основні умови та шляхи підвищення ефективності виховного процесу проходять через системно-цільове планування виховної роботи, формування інноваційного стилю діяльності вихователя.

/Files/images/4_vihovatel/01.jpg

Допомагає диференціювати педагогічний вплив, підкреслюючи особливість дітей, підлітків, їх індивідуальностей загальношкільна програма «Паростки Надії».

/Files/images/4_vihovatel/02.jpg

Програма включає в себе 5 напрямків, а в них 6 творчих проектів:

Громадсько-патріотичне, національне виховання

Працюють по проектам «Я-Людина» і «Я - Українець» учні 10-11 класів, вихованці 1-А класу «Таємниці Червоної Калини». Втілювати в життя роботу за своїм напрямом допомагають уроки народознавства, фольклорні свята і звичайно ж клуб «Джерельце».

/Files/images/4_vihovatel/03.jpg

Виходячи з рекомендацій МОіН про впровадження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, творчою групою педагогів була розробленазагальношкільна програма з національно-патріотичного виховання - «Моя вишнева Україна, я твоя мала частина».

Мета: виховання у дітей національної свідомості, громадянської позиції, патріотизму; формування почуття вірності, любові до Батьківщини, ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, вивчення і шанобливе ставлення до національних традицій, звичаїв, пам`яток української культури, історії.

Програма включає 4 напрямки:

- Джерело людяності «Ми маленькі весельчатка - землі української цвіт»;
- Джерело духовного світу «З вірою в серці»;
- Джерело душі людської «З натхненням в серці»;
- Джерело пам`яті народної «З Україною в серці».

/Files/images/4_vihovatel/04r.jpg

Розвиток творчого потенціалу;

За цим напрямком працює 5, 7-Б класи. Проект «Я-Особистість», а в початковій школі - це 4 клас «Таємниці Веселки» (художньо-естетичне виховання). Робота в цьому напрямку реалізується через КТС, концерти, художні конкурси, фестивалі, свята.

/Files/images/4_vihovatel/05.jpg

Говорячи про розвиток творчого потенціалу не можна забувати про роботу шкільних гуртків. У нас працює 17 гуртків, з них 12 декоративно- прикладного мистецтва, театральний гурток, гурток з народознавства та еколого-пізнавальний, 3 музичних - це духовий оркестр, вокальний ансамбль «Промінчики» і танцювальний гурток «Тандем».

/Files/images/4_vihovatel/06.jpg

/Files/images/4_vihovatel/07.jpg

Спортивно-оздоровче, екологічне виховання


За цим напрямком працюють загін 7-А класу, проект «Я- Житель Землі», і 3-Б клас «Таємниці Чистих криниць» (екологічне виховання та пропаганда здорового способу життя).

/Files/images/4_vihovatel/08.jpg

Традиційними справами загонів є - клуб «Здоров'я», агітбригади, спортивні заходи, змагання, прибирання території, висаджування дерев, квітів, виставка тварин і т. д.

/Files/images/4_vihovatel/09.jpg

/Files/images/4_vihovatel/10.jpg

Морально-етичне виховання

/Files/images/4_vihovatel/11.jpg

5 клас працює за проектом «Я- дитина», 2 клас - «Таємниці Чарівного Дзеркальця». Діти займаються в клубі «Етикет», «Абетка чеснот української дитини».

/Files/images/4_vihovatel/12.jpg


Правове, превентивне виховання

За цим напрямом працюють учні 7-Б класу, проект «Я-Учень»). Робота реалізується через пізнавальні ігри, інтелектуальні марафони, засідання клубу «Обов'язок».

/Files/images/4_vihovatel/13.jpg

/Files/images/4_vihovatel/14.jpg

За всіма напрямки виховної роботи в школі працює Дитяча шкільна організація «Кристал». ДШО є своєрідним інститутом соціалізації дитини, який допомагає стати учневі на шлях самовизначення, самореалізації, сприяє збагаченню соціального досвіду, формування впевненості, толерантної поведінки.

/Files/images/4_vihovatel/15.jpg

«Кристал» має свій Статут й свою символіку: герб, прапор, гімн. Керує нею президент та парламент школи. До складу парламенту входять учні 5-11 класів, це керівники секторів:

- сектору «Феміда» (дисципліна та порядок);
- сектору «ДКС» (добрі корисні справи);
- сектору «Парадокс» (інтелектуальний напрямок);
- сектору «Гармонія» (пропаганда ЗСЖ);
- сектору «Дивосвіт» (творчий напрямок).

В ДШО діє школа активу «Лідер» (школа розвитку організаторських якостей). Дієвість роботи учнівського самоврядування у нашому Центрі реалізується через, дохідливе роз`яснення учням їх посильної участі в самоуправлінні, залучення до роботи в органах самоврядування, секторах, комісіях, КТС, педагогічне керівництво діяльністю дітей, співробітництво, гласність в роботі ДШО, підведення підсумків та нагородження кращих, систематичне навчання організаторській діяльності. Допомагає розвитку самоврядування - конкретні справи, зацікавленість та бажання дітей, конкретизація обов’язків, гра, творчість.

/Files/images/4_vihovatel/16.jpg

Навчальний рік в ДШО починається з організаційної декади (КТС «Лідер») – розподіл доручень в загонах (доручення - основна форма залучення дитини до різноманітної діяльності), вибори президента ДШО, «скарбничка цікавих ідей», пропозиції щодо змін у структурі ДШО тощо. Завершує КТС « ЛІДЕР» урочистий традиційний збір - презентація «МИ», на якому затверджується новий склад парламенту, проходить знайомство з містечками, посвята в мешканці Веселкової країни. Збір – презентація - дає старт усім шкільним справам.

Традиційним в ДШО є:

- дні самоврядування;
- тематичні лінійки,звітування на них;
- шефська робота;
- проведення загальношкільних акцій та конкурсів (за планом);
- проведення рейдів, КТС;
- організація та проведення свята Честі;
- Ярмарок тощо.

У ДШО «Кристал» діє бізнес - гра «Еколенд», де відбувається ознайомлення дітей з основами ринкової економіки, розвиток підприємливості, формування рис ділової спрямованості, стимулювання учнів шкільною валютою (кристалик), яка є стрижнем гри. Механізм гри робить її важливим інструментом виховання, який сприяє розвитку творчої ініціативи, самодіяльності, організаторських та комунікативних здібностей. Бізнес-гра охоплює підготовчі -11 класи, моделює товарно - грошові відносини, які існують в сучасних умовах, припускає організацію різних видів діяльності.

В ході гри усі товарно-грошові операції всередині школи проводяться з користуванням ігрової валюти (кристалики номіналом «1», «3», «5», «10»), застосовується безготівкова форма розрахунків з веденням особових розрахунків кожного учня і загону. Джерелом заробітку кристаликів є навчальна діяльність, творча, трудова, є нагородження за участь у КТС, за відповідальне виконання доручення. Кристалики виплачує шкільний банк « Еколенд» виходячи з даних зошита Досягнень (5-11 кл.), Веселкового зошита (підготовчі - 4 кл.), усних розпоряджень керуючого. Видаючи певну суму загону, банк може залишати собі відсотки (діти знайомляться з сутністю економічних понять—відсотки, податок, дохід). Штрафи утримуються з усного розпорядження керуючого, представника адміністрації, за рішенням парламенту, сектору «Феміда». Штраф виплачується з особистого рахунку.

На підсумковій лінійці (1 семестр) та на Святі Честі (2 семестр) загонам вручаються конверти із заробленими кристаликами і діти запрошуються на ярмарок, де вони можуть вибрати та придбати вподобану річ. Проведення ярмарку наближає учнів до навколишньої дійсності (діти навчаються набувати покупки, вибирати товар, прицінюватися, рахувати гроші, раціонально розподіляти свій дохід).

/Files/images/4_vihovatel/17.jpg

Участь в роботі ДШО, органах самоврядування сприяє розвитку культури спілкування (вміння вести діалог, конструктивно розв’язувати питання, вміння висловити думку), культури діяльності (вміння вигравати і програвати, вміння працювати в команді), формуванню особистісних рис, якостей лідера.

Організація змістовного дозвілля, залучення учнів до різних видів діяльності, створення доброзичливої ​​атмосфери дає можливість виявити соціальну і творчу активність, прискорити пошук свого «Я». Участь у загальношкільної діяльності, роботі ДШО, органах самоврядування сприяє розвитку культури спілкування, культури діяльності, формуванню особистісних рис кожної дитини нашого центру.

/Files/images/4_vihovatel/19.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 28